tisdag 7 januari 2014

7 januari

För nästan exakt 1 år sedan skrev jag på min blogg att dottern städat så fint på sitt rum och tog en bild på det. Ser ni väskan som står under keyboarden, bakom byrån? Den ställdes där så länge...

Den står där fortfarande. Jag har inte rört den sedan dess. Det är min träningsväska. Jag skrev också i bloggen för 1 år sedan att efter sonens födelsedag ska jag ta mig i kragen och börja röra på fläsket. Hm om 2 dagar fyller sonen år och jag ligger lite efter. Hur gör man för att komma igång? Hur gör ni som klarar av att lämna sköna husvärmen för att ge er ut i svettluktande träninglokaler? Har man bara kommit igång under några veckor så vet jag ju att det går lite av sig själv. Men innan dess är det som att bestiga berg.

Det sägs att man ska lägga upp rimliga mål. Kanske säga till sig själv att 30 minuters promnenad 2 gånger veckan ska jag klara av och bygga på när det fungerar. Jag betalar till Actic varje månad. Jag är deras bästa kund. Ger dem pengar varje månad utan att slita på deras redskap eller smutsa ner i lokalerna. Nej, det måste bli skärpning av! Men när? Efter sonens födelsedag. ;)

Inga kommentarer: