tisdag 11 februari 2014

Stolt, sjuk och OS


Vår fina vän har fått nytt jobb, läste jag om i tidningen. Ny VD för MFF. Inget dåligt jobb men så är han också duktig. Det är bara att gratulera. 

Annars har jag prickat in helt rätt vecka på att bli sjuk på. Jag ligger däckad i soffan och tittar på OS och så rapporterar jag resultat till mannen, som är hos sin pappa som ligger på sjukhus, men han har inte de kanalerna som krävs för att kunna se på OS. Jag har fått irriterade luftrör, hostar som en galning och är fruktansvärt tungandan. Gick till doktorn idag för att få luftrörsvidgande. Det konstaterades att jag fått astma. Det har jag inte haft på 25 år. Men man kan få återfall speciellt om man är överviktig.

Favorit på OS är fortfarande curlingen. Damerna kommer nog att få det svårare men männen är jätteduktiga. Isdans och konståkning är så vackert. Fast idag tittade jag på något som var riktigt kul, freestyle. Vilka modiga skidkonstnärer! Ja och så trillade det in fler medaljer idag i skidor, silver och brons. Heja Sverige!

Inga kommentarer: