fredag 21 februari 2014

Sista dagen som 11 år

Den 22 i andre 02 föddes vår fin dotter! Snart 12 år sedan. Tiden före hon föddes saknades hon. Fast då visste jag ju inte att det skulle bli en hon, en dotter. Men jag kände att jag ville ha ett barn till och det blev vår fina dotter. En klok, varm, omtänksam, hjälpsam, vänlig och kärleksfull dotter. Tack för att du kom till vår familj!
6år


Hon har alltid varit en lätt unge. Undrar om hon visar andra sidor nu när hon ska bli 12? Jag tror inte det. Hoppas inte det. Hon var en riktig mammagris och jag älskade det. Tänk att få vara någons stora idol. Vi följdes åt i allt, även om hon nu inte måste ha med mamma i allt.
7år
Hon har en underbar humor. Hon får oss alla att skratta och hon skrattar gärna själv mycket. Hon bjuder på sig själv men säger att hon har scenskräck, så hon tänker inte visa upp sig på skolor och så. Men hemma visar hon upp sig. Otaliga let´s dance, melodifestival och stjärnor på is-program har hon showat för oss framför tvn.
9år
Många somrar har hon och jag rest runt till släkt och vänner. Hon älskar att shoppa. På somrarna är GeKås ett måste. Nu för tiden blir det mycket nagellack. Hon målar fantastiska motiv på naglarna. Kreativ har hon alltid varit. Hon har ritat, pysslat, målat, sytt och skapat sedan hon var 1 år.
11 år
Omtänksam och en god vän är hon också. Tilda, bästa vännen sedan de var 1, och Blanka är tjejtrion som håller ihop i vått och torrt. Underbart med nära vänner. Hon och jag är också speciella vänner.



11, snart 12
Om en dryg timme fyller min fina dotter 12 år. Börjar bli stor på riktigt. Hon är trygg, lugn och har bra värderigar så jag hoppas att det 12e året också blir ett bra år. Trots att hon ska börja på högstadieskola, med allt vad det innebär. 

Inga kommentarer: