söndag 16 mars 2014

husdjur....

Så har det hänt igen! Vi har objudna husdjur som flyttat hem till oss. Jag och dottern har fått löss. Örk! Vi har båda haft klåda i hårbotten och vi har luskammat i flera veckor men inte sett något. Vi bytte schampo för att vi trodde att schampot vi hade hade torkat ut hårbotten. I går hörde jag av svägerskan att de har besök av dessa små liv och att de har svårt att bli kvitt dem. Då tyckte jag att det var dags att luskamma igen. Först kammade jag mig och jo, mycket riktigt, visst kröp det i handfatet. Jag kallade upp dottern och hon hade massor men mest små små bebisar.

Nu fick alla ställa upp på rad och bli genomkammade. De andra klarade sig. Men jag bad alla renbädda för säkerhets skull. Idag handlade vi lusmedel och behandlade oss. Jag kammade ungdomarna igen för säkerhets skull och då trillade 1 lus ut från y-sonens hår så han fick också en behandling.

Hoppas, hoppas, hoppas vi blir kvitt dem nu!

När vi var och shoppade lusmedel passade jag på att gå in på Stadium. Jag och sonen ska börja promenera och jag behöver nya skor. Det blev riktigt fina löparskor som förhoppningsvis håller benhinneinflammationen borta.


I morgon börjar mitt rörligare liv. Nu är det slut med soffpotatisen Malin!

Annars har denna vecka varit lugnare jämfört med förra veckan som var den värsta i mitt liv.

Jag var t o m på bio med mina fina vänner Martina och Helena. Vi såg "Boktjuven". Mycket stark film men som vanligt är boken mycket bättre.
Nästa vecka blir intensiv men rolig. Massor med utvecklingssamtal på jobbet men på torsdagkväll är jag i Stockholm. Ska på trevliga föreläsningar hela fredagen och sedan teater med kolleger innan jag tar tåget hem på lördagen.

Inga kommentarer: