fredag 4 april 2014

En familj....


Min familj lagade sushi i lördags! Mina ungdomar är fantastiska på att laga sushi, faktiskt de godaste jag vet. 

Min familj överraskade med hemmagjord tårta i måndags för att fira att min lärarlegitimation är klar och har kommit. Jag har fantastiska barn och man som styr upp!

Min dotter som alltid bryr sig om oss alla och verkligen är en god person men tyvärr har hon eksem så nu har fått ett batteri med salvor.

En annan fiktiv familj som jag och mina biovänner fick insyn hos igår på bion var den familj som Meryl Streep och Julia Roberts spelade mor och dotter i En familj

Filmen var både tung och ändå inte, tragisk men ändå inte tung, rolig men ändå inte, bra men komplicerad. Lite för överdriven. En familj som verkligen bestod av 10 olika starka/svaga karaktärer som bara krockade med varandra. Men i all misär så fanns det ändå lite värme, förståelse och kärlek på sitt lilla vis.

Jag skulle nog älskat boken om jag hade läst den (vet inte ens om det finns en bok) men filmen ser jag inte en gång till.

Inga kommentarer: