torsdag 31 juli 2014

Sommar sommar sommar!

Jag försummar verkligen bloggen. Men jag vet ju att kalla vinterdagar så tycker jag det är kul att kunna se tillbaka hur vi hade det. så jag får göra en summering på juli-aktiviterna. Vi har haft 2 regndagar i juli, den första när vi kom hem från Spanien och den andra i går. Då passade jag på att städa och tvätta för städning är inget jag prioriterar när vi ändå inte är inne.

Maria, Emma och Josef kom och käkade hos oss igår och alla mina barn var hemma. Mys! Maria med barn sov på hotell i närheten och kom inom på förmiddagskaffe också idag.

I söndags och i tisdags åt vi middag hos Maria, så vi har träffats ofta nu de senaste dagarna. Kul!

Svärfar har flyttat till ett äldreboende och sagt upp sin lägenhet, så mannen och Maria tömde den söndag-tisdag. Jag och barnen följde med till Jönköping, lämnade mannen och körde vidare till Kristinehamn där vi hälsade på min moster och morbror.

Glömde ta kort på min moster och morbror men jag och barnen tog en avstickare till Picasso-skulpturen och åt en mjukglass. Det är varma dagar i hela landet, med över 30 grader i mer än 2 veckor, så glass är gott. 

Vi bodde på vandrarhem inte långt från min moster och morbror. Det var också mysigt! Vi hade tv-rummet för oss själva på kvällen. Vi åt frukost där och drack 11-kaffet hos min moster. Då hade alla fått morna sig i lugn och ro och alla fick starta dagen när man ville. Vi stannade 2 nätter i Kristinehamn och åkte sedan tillbaka till Jönköping för att hämta upp mannen och åka hemåt igen. 2 bra dagar där vi fick träffa mycket familj.

Dottern har varit 1 vecka hos mormor och morfar i torpet/Stockholm. Då passade jag och mannen på att sola, vila, läsa, lyssna på sommarpratare, simma och en kväll gick vi ut och åt. Skönt att bara ha varandra och det var lugnt, skönt och avslappnat. Dottern hade naturligtvis haft det lika bra.

När dottern var iväg blev vi hembjudna till min faster och farbror på sol, bad och grilldag. Det var bara vi i familjen, trots att dottern inte kom, flickvännen kunde inte heller och min bror med familj var på Öland, så blev vi 19 personer. Vi hade det jättemysigt. Vi fikade, gick ner till stranden och jag badade i svenskt hav för första gången i år (Skönt!) och sedan blev vi bjudna på grillat och jordgubbstårta. Vi åkte hem sent, nöjda och glada. Jag har en fantastisk familj!

Dagen innan dottern åkte iväg var vi hemma hos pappa och Gerd. Lillebror med sambo kom också dit men innan dess spelade vi minigolf. Det var jämt mellan mannen och Gerd som kom 1a och 2a och de var jämt mellan  mig, dottern och pappa som kom 3a och 4a. Pappa bjöd också på god grillad mat.

Min andra bror med familj åkte till Öland på 1 veckas semester men vi hann få hit dem på grillning 1 kväll och den 25 juli när jag och mannen hade 22-årig bröllopsdag var vi hemma hos dem på grillning.

Det är mycket bad, solande och latemansdagar. Jag borde läsa lite jobblitteratur men det blir ändå mest annat. Vi har packat massor med badväskor och fyllt kylväskan med goda sallader, mackor, gofika och massor med dricka. Vi har hängt mycket med familjen och tankat energi. Y-sonen och ä-sonens flickvän har jobbat mest hela tiden men vi har ändå fått till en hel måltider tillsammans alla 7. 

Ikväll ska jag till en kollega på mat och vin. Jag gissar att det blir en del jobbsnack, så lite håller man på att förbereda sig för att återgå till verkligheten. Om 10 dagar är semestern slut men än ska vi hinna med sol, bad och grilla.

Inga kommentarer: