måndag 18 augusti 2014

Elever, elever, elever

Idag kom eleverna! Då förstår jag varför jag jobbar där jag gör.Mina fina ungdomar! Så roligt att se dem igen. Treorna upplyste mig om att de har 290 dagar till studenten. Tvåorna tycker det känns skönt att komma tillbaka och slippa vara de yngsta på skolan. Jag har inte några ettor på vårt program utan kommer träffa mina Na-elever på onsdag då de ska ha sva för första gången. Årets pre-elever verkade också så rara, artiga och motiverade att klara av grundskolan med ett extra år.

Så roligt med elever igen!

Ä-sonen och hans flickvänner blev också elever idag på sin skola. Vi var där i går och tittade på deras rum och fikade hos flickvännens mamma som bor i närheten. De hade fått det jättefint i sitt hem och de var så stolta. Hoppas de får ett mycket bra år.

I morgon blir dottern också elev på högstadieskolan. Hon tycker det ska bli kul men tycker också att det är tråkigt att sommarlovet slut. Idag har hon flyttat in alla sina saker i sitt rum och städat ut sig ur vårt rum. Nästa vecka ska vi sätta ut annons på hennes loftsäng och skrivbord.



Hon är såå glad över att få ett eget rum. Äntligen!

Inga kommentarer: