lördag 30 augusti 2014

Lördag, ledig och lat

Skönt med helg!

Det har varit en stressig vecka. Jag har inte riktigt kommit i fas än på jobbet, har fortfarande en hel del namn att lära mig. Men tiden går ju fort när det rullar på.

Det kommer vara regn i helgen så det passar ju bra bara stöka inne. Jag och mannen var en stund på köpcentret där han klippte sig och jag shoppade lite för mitt presentkort jag fick i födelsedagspresent i förra helgen. Det blev en fin tunika

som jag kommer använda mycket i höst/vinter. Det blev 2 toppar till och 2 toppar till dottern.

Resten av dagen har varit lugn. Jag håller på att bli förkyld och känner mig hängig. Skönt att bara hänga i soffan under filt.

Dottern har för första gången åkt bussen själv ner till stan och där träffade hon ett helt gäng av sina youtube-idoler, bl a Clara Henry, Simon Lussetti, Emil och Viktor Beer och Joel Adolphson. Hon fick både autografer och tog selfies. Vilken lycka!

Ikväll kom ungdomarna hem. Mysigt! Sonen jobbade till 19. Han kom hem lagom till fångarna på fortet, så nu hänger vi alla framför tvn och kollar tillsammans. Härligt att hemmet fylls med folk igen. Det är tomt när det bara är dottern hemma och hon är i sitt nya rum.

Inga kommentarer: