lördag 27 september 2014

Helg igen

I veckan har allt varit som vanligt. Jag dricker min pulvermix och längtar efter mat men det är bara att bita ihop. Jag ska ju ner en hel del till och det går såå långsamt.

Mannen var på kurs och slutade sent i tisdags med huvudvärk, så jag var själv på spanskan. Vi var bara 4 elever så vi fick träna mycket. Kul!

I torsdags fyllde min fina morbror Henry 85 år. Han är världens snällaste människa och han sliter på med allt. Han sköter trädgård, hus, hem och tar hand om min moster som också gör så gott hon kan. Han blev så glad över att det kom en massa goa släktingar till honom när han fyllde. Så tråkigt att det är 50 mil mellan oss.

Idag var det premiär för innebandymatcherna. Flickorna i laget är inte så många och det är svårt att få in nya flickor, så dottern spelar i ett 00-lag. Motståndet i dag var 99/00-flickor. De var stora. Två år äldre gör mycket i denna åldern. De mötte ett stort motstånd men de spelade mycket bra. De två första perioderna var det spännande och jämt men i tredje perioden fick motståndarlaget övertaget och de förlorade med 8-3. Dottern var sur på väg hem. Hon är ju lite bortskämd med att vara i vinnarlaget men hon är inte bortskrämd. Nästa helg blir det nya möjligheter.

Nu kollar vi på "Fångarna på fortet"

Inga kommentarer: