lördag 11 oktober 2014

Lördag fint ute men tråkigt inne


Det blev en ute-höst-kruka i alla fall. Jag var inom Bo Olsson i Tomelilla i torsdag, och där hittade jag en billig stor utekruka i plast. Växterna handlade jag också och lite rengöringsmedel.

I torsdags var jag i Simrishamn också. Det andra och sista besöket före operation. Nu har jag bara 9hg kvar att gå ner och det ska jag ju klara. Den 5e november blir det operation. Nervöst men också spännande.

Mamma och Sven var hos oss mellan måndagkväll och torsdag morgon. Roligt! Barnbarnen har blivit ompysslade och alla har tyckt det varit kul att träffas.

Dottern spelade match i ett annat lag idag. Hon tyckte det var lite ovant  med nya tjejer men också lärorikt. 3e perioden blev den bästa. Matchen sluttade 4-4. Hon skulle vara på plats en hel timme innan så jag och mannen satt ute i solen och väntade. Dagen har varit strålande idag, otroligt med 16° och sol.

Annars har dagen varit ganska seg och tråkig men jag gjorde en mycket god lax/räksås till pastan idag.

Mannen har tränat och sonen jobbar extra i natt.

Inga kommentarer: