söndag 5 oktober 2014

Sköna söndag

Tänk att vi är inne i oktober månad och vi har fortfarande sommarvärme. Underbart!

När vi vakande idag hade vi redan planerat att vi skulle plocka in utemöblerna. Idag skulle vi visserligen kunna sitta ute och njuta men det regnar kanske nästa helg och det känns inte bra att ställa in blöta möbler. Vi har en vagn i vårt område som man kan låna så då slipper man bära till vårt förråd. Vi hyr ett garage i närheten som vi delar med grannen och det använder vi som förråd. Skönt att ha plats att ställa in, men nu är där fullt.

Jag har inga problem med knäna så jag drog vagnen mellan hemmet och garaget med flera lass utemöbler medan mannen tog emot och lastade in. Vi tog dessutom bort vårt matrumsbord och stolar och ställde i garaget. Det är ju egentligen ett extrabord som vi har när det är kalas.

Nu har vi gott om plats i vårt vardagsrum igen. Skönt men jag vill ha ett mindre bord där permanent. Trots allt används bordet en hel del.

Vi skulle ta in våra stora uteväxter också. Strandkastanjen planetades om. Den ser lite tilltufsad ut men den tar sig kanske när den får stå inne. Men palmerna har mått bra ute i sommar för de har växt så mycket så de inte får plats inne. Oj då hur gör vi nu? Någon som har plats att vinterförvara dem till oss?

Alla krukor och alla sommarblommor har också gjort sitt denna sommar. 

Jag satte in en annons på facebook på en loppissida för jag vill bli av med min sekretär som bara står i garaget. 30 minuter senare var den såld. Så smidigt. Den hämtas i morgon.
Jag har också hunnit med att tvätta lite, avfrostat frysen och gjort en god köttgryta till familjen. Vi skulle städa men det hann vi inte, orkar inte nu när det är kväll. Vi får väl springa över med dammsugaren i morgon. Sonen tar toaletten i morgon. Vi får nämligen besök av mamma och hennes man som kommer hit ett par dagar nu när de har varit i Frankrike innan de åker hem igen till Stockholm.


Tänk en heldag ute i solen i sommarkläder den 5 oktober!

Nu måste jag plugga lite spanska. Mycket läxa till tisdag.

Inga kommentarer: