söndag 28 december 2014

Fortsatt julledighet

Åh vad jag njuter av att bara vara ledig och ha barnen hemma. Fast ä-sonen med flickvän har åkt hem men de kommer säker tillbaka.

Juldagen hängde vi alla 7 i vardagsrummet och drack kaffe, åt julgodis och tittade på Polarexpressen.

Jag älskar filmer med hög julfaktor och det hade denna. Dagen fortsatte i med att vi spelade spel, back gammon, som ä-sonen fick i julklapp och senare Fia med knuff. Vi åt god fläslfilégryta. Men jag hade lite svårt för fläskfilén. lite för torrt kött.

Annandagen fortsatte lika slött och härligt. Vi tittade på min favoritjulfilm En julsaga, skriven av C Dickens, fast den här var den senaste versionen med Jim Carrey dock animerad. 

Vi hängde mest i vardagsrummet och bara var med varandra eller var i köket och lagade mat.

I går lördag hade dottern julmys med sina vänner B och T men de kom inte förrän klockan 18. Innan på dagen hann vi med en del ärenden. Vi åt tacos tillsammans, y-sonen åt också med oss innan han mötte upp flickvännen som jobbade till 20.30. De skulle vidare på fest. Jag och mannen åkte hem till min bror och svägerska och lät flickorna få har roligt utan att vi störde.

Hemma hos min bror spelade vi canasta 
Brorsan klådde oss i två omgångar. Vi åkte därifrån närmare 02 på natten. Hemma var det lugnt. Flickorna var i dotterns rum och det hördes bara lite fniss då och då. Jag somnade och hörde inte mer av dem.

Nu äter flickorna frukost och klockan är 14.30. Jag och dottern ska få en sväng på Nova för att se om det finns kvar något på rean. Jag ska inte ha något men dottern är lite sugen på att titta.

Inga kommentarer: