onsdag 28 januari 2015

Uppdatering på jobbtid


Tiden rinner iväg och bloggen försummas. I söndags fyllde flickvännen 21 och vi har hos henne på lunch och tårta. Vi fick goda bakade potatisar men kycklingröra och tonfisk/räk-röra, sallad och oliver. Till kaffet blev det tårta. Hon fick sushitallrikar och sojaskålar + euro i present av oss. Inte en enda bild tog jag. Men hittade en äldre bild på både flickvän och min son där han såg bra ut, annars gör han alltid grimaser framför kameran.

Sonen hade bokat upp extrajobb på eftermiddagen så han lämnade lite tidigare. De firade kvällen innan först med restaurang och sedan fest med kompisarna hemma.

På fredag åker de till Gran Canaria och bor på lyxhotell men all inclusive. De firar 5 år tillsammans. 

Jag och mannen har kommit igång med träningen. Såå skönt! Mannen är faktiskt lite duktigare än jag för han har varit där upp till 5 gånger i veckan. Jag är där 3 gånger i veckan. Jag ska trappa upp det med tiden men just nu passar det med 3 gånger för mig.

Jag har häftiga rättningshögar som jagar mig men efter nästa helg är de nog genomarbetade, hoppas jag.

Men i kväll tar jag ledigt från allt och går på bio, Gentlemen.

Just nu står jag i klassrummet och bloggar. Mina elever struntar helt i mig och jobbar flitigt med språksociologiuppgiften som de ska redovisa om ett par veckor.

Inga kommentarer: