måndag 9 februari 2015

Helgen som gick snabbt förbi...


Helgen började med fredagsdramatik. Nere i stan läckte ett fjärrvärmerör ut hett vatten över stora delar i centrala Lund. Värmen skapade dimma som gjorde att sikten förstördes och det blev kaos. Att hett vatten låg på marken skapade också en del brännskador. Värst var en buss som skenade på bland folket,trots avspärrningar och körde över en man som omkom och flera blev skadade.

Jag och dottern hämtade thaimat på gatan bredvid läckan mitt i det skeendet. Vi såg polisbilar med sirener men tänkte inte mer på det. Vid 21 hämtade jag sonen och flickvännen på stationen som kom hem från sin Kanarieresa, men då var jag på baksidan och märkte inte av något då heller.

Sonen och flickvännen har haft en bra vecka trots att kanonvädret uteblev. Men de har fått miljöombyte och tagit hand om varandra.

Lördagen simmade jag och mannen men först var vi på Nova och handlade födelsedagspresent till dotterns kompis. Hon var sedan på hennes bowlingkalas med pizza. Vi andra hade familjemiddag då alla barnen var hemma. Jag älskar när alla sitter kring bordet. Ä-sonen men flickvän skulle på inflyttningsfest i stan så de kom hem på natten och sov över. 

Lördagkvällen blev mellokväll. Vi tillsammans  med y-sonen och hans flickvän och hennes bror samlades i soffan med god fruktsallad med glass/keso. Jag tyckte inte att det var så kul omgång denna gång och det verkade vi alla vara överens om. Men jag antar att vi sitter där nästa vecka igen.

Söndagen startade jag och mannen i gymmet. Härligt! Sedan kom vi hem till ungdomar som hade vaknat och åt frukost. Härligt! 

Jag hann med tvättstugan under eftermiddagen men bästa händelsen var innebandymatchen som vi tittade på. Dottern spelade hemmamatch mot Simrishamn, som de fick storstryk av förra gången de möttes. Deras lag består av flera äldre flickor. Men våra flickor klarade 2-2 och det var vår dotter som gjorde  det matchavgörandet målet. Lycka!

Nu är det måndag och fem arbetsdagar kvar till sportlov.

Inga kommentarer: