söndag 19 juli 2015

Sommar, sommar, som.... fy vad det är kallt!

Den 16 juni klockan 4.01 startade vår sommar. Vi tog tåget till flyget som skulle ta oss till sol, bad och lata dagar i 3 veckor.

Med hos hela tiden var min kära svägerska med dotter, kusin A 6 år. Stina, y-sonen med flickvän hängde med från start men de åkte hem efter 9/12 dagar. Nere i Spanien kom bror med kusin M 16 år, mamma och Sven och kusinerna Sandra 25 och Sofie 18. Så underbart och roligt när familjen kommer ner och hänger med oss.

Vi hade varmt och skönt, sol och bad som det ska vara när det är sommar. Ibland åt vi ute allihop tillsammans, ibland åt vi hemma hos oss själva och träffades på stan senare, ibland badade vi vid någons pool och ibland träffades vi på stranden allihop. Alla gjorde som de själva ville så alla mådde bra och njöt.

Vi åt god mat, drack goda drinkar, fast drink i gin-baren hoppade jag och tog cafe con leche i stället. Vi hann med air-hockey-turnering där Max och Sofie stod i finalen men jag kommer inte ihåg vem som vann. Vi tog alla taxi till wok-restaurangen där mamma och Sven bjöd oss på middag efter det att de hade samlat oss alla på deras balkong på en drink. Vi åkte på båtutflykt till Calpe, men min bror med familj blev sjösjuka så de tog bussen tillbaka men vi hade ändå en bra dag i Calpe. Jag, mannen och dottern hyrde bil och hälsade på Carolina i Villa Martin. Hon visade oss runt och hann tom klippa mig innan vi bjöd ut henne på middag. Så roligt att ses!

Vi shoppade väldigt mycket mindre än tidigare år men vi gick på marknaden och strosade i affärerna i gamla stan. Det blev dock 1 par skor till mig och ett par till dottern men svägerskan handlade 6 par. Ingen har slagit flickvännens rekord som handlade 12 par för 4 år sedan. Dottern handlade också något nytt plagg.

Vi hälsade på Malva och Omar men Malva har precis börjat sin cellgiftsbehandling för cancern hon fått så vi var där bara en gång ett kort besök. Hoppas hon frisknar till och känner sig starkare snart.

Vi spelade UNO och plump på bar Europa några kvällar. Vi startade morgonen med kaffe på bar Europa och ibland kom mamma eller någon annan och joinade oss innan vi handlade frukostbröd. Vi handlade munkar till kaffet, mumsade på frozen yoghurt när vi var på stranden och i Calpe åt vi jättegod paella. Vi solade, solade, solade och badade massor. Dottern lärde sin lilla kusin att simma utan puffar, hopp från kanten, simma mellan våra ben i havet och dyka i vågorna. Hon växte enormt dessa 3 veckor.

3 veckor går snabbt. Vi sa hejdå Benidorm och åkte hem till vintern....Fy farao vilket kasst väder vi har hemma i Sverige! Vi har snart varit hemma i 2 veckor och vi har fått 2 soldagar med bad hemma. Fy bubblan. Det ser inte ut att bli ett dugg bättre två veckor fram i tiden heller.

Y-sonen bjöd ut oss en kväll på god argentinsk grillbuffé.