söndag 30 augusti 2015

Hallands väderö

Tidig lördagmorgon samlades vi på jobb, 20 glada kolleger som ville fira mig, en kollega till som fyllt 50, en kollega som fyllt 60 och två kolleger som ska gå i pension.

Vi hade hyrt en buss som hämtade upp oss klockan 08.00 på jobbet. På bussen skålade vi i mousserande vin och vi hade en trevlig bussresa till Torekov. Där tog vi båten över till Hallands väderö där det dukades upp en massa läckerheter till lunch. Det smakade bra för nu var vi hungriga.

Efter maten utforskade vi ön och vi gick i lite olika samtalgrupper som hela tiden ändrade sig. Kul! Jag och Cici gick tillbaka när vi varit vid fyren men vi gick lite fel så det blev en ordentlig runda. Vi ville hinna sola en sista gång innan sommaren säger hejdå. Vi la oss på stranden och njöt. Jag doppade tårna i vattnet och konstaterade att det var för kallt för att bada. Snart hade fler kolleger anslutit till oss och de tvekade också om de skulle bada. Då säger jag att om de badar så badar jag. Det skulle jag aldrig sagt! 5 minuter senare hade jag 5 omklädda kolleger som travade ner i vattnet. Det var bara att gå i. 17 grader kallt! Men jag doppade mig och det blev årets första och antagligen sista doppet i svenskt hav i år. Efteråt var det skönt.




Vi drack lite kaffe och sedan om båten och hämtade oss. När vi kom tillbaka blev det middag på fiskrestaurangen, Hamnkrogen, i Torekov. Jag åt god fisksoppa.

18.00 tog bussen oss tillbaka till Malmö. Vi var inte lika snackiga på väg hem. En hel dag med sol, vind och vatten ger sina spår. Men åh så nöjda vi alla var efter denna fantastiska dag! Det känns som vi satte punkt på sommaren.

Hemma fanns mamma, Sven och 2 kusiner. Storkusinen åkte till sina kompisar lite senare medan lillkusinen sov över.

Idag flyttade ä-sonen och flickvännen hit alla sina saker från Svalöv. Om 2 veckor får de tillgång till sin lägenhet och då är de redo med all sina prylar. De är så taggade över att flytta, men först ska de bo hos oss i 2 veckor.

Inga kommentarer: