torsdag 1 oktober 2015

1 oktober och hösten är här på riktigt



Det går inte att luras längre. Hösten är här. Det betyder att snart är det mörkt när man går upp och när man åker hem men än är det fint och ljust. Bladen faller från träden och buskarna men än så länge klär sig naturen i underbara färger. Regn och rusk kan komma när som helst men jag har laddat med te, böcker och stearinljus. Snart planeras jul och nyår, jag vet redan att mamma och Sven kommer den 22 december.

Det är med blandade känslor jag går in i hösten med vad det innebär. Jag känner hur min ork inte räcker till så som jag vill men då får jag väl lyssna på min kropp och ta det lugnt. Jag har bokat in en hel del kul saker i höst som jag hoppas kommer att ge mig energi. I kväll ska jag gå på bio med mina fina vänner Martina och Helena. Det mysigaste är vår pratstund efter bion. Vi ska se Så ock på Jorden.

I morgon åker jag och dottern till svägerskan i Jönköping och äter tacos och sover över över för att sedan köra vidare till Kristinehamn och hälsa på min kära moster och morbror. Vi kör hem igen på söndagen. Intensivt men kul.

Min moster har alltid varit en kruttant full med energi men nu börjar hon och min morbror bli gamla. De är otroligt duktiga och envisa. De bor kvar i sin villa utan hjälp. Min moster har fått parkinson och jag hör på telefon att hon är märkt av sin sjukdom. Det är tungt när ens nära och kära förändras och att det är så det är med livets gång. Jag är så tacksam och glad över att jag har 4 pigga, vitala och friska föräldrar. Hoppas det får vara så länge till.

Inga kommentarer: