tisdag 13 oktober 2015

Kallt

Hösten är kall!
Jag fryser!
Jag fryser hela tiden :-(

I lördags köpte jag två stickade koftor/ponchos och tidigare i höst flera stickade långkoftor. Ändå känns det som jag inte har varma kläder tillräckligt. 3-4 lager kläder är för lite. Fy för att frysa. Jag går bara och spänner mig och längtar bara efter att få komma hem och krypa under pläden i soffan omringad av alla tända värmeljus.

Jag hoppas inte att jag håller på att bli sjuk men jag känner mig sjukt trött. Inte utmattad i själen men fysiskt trött. Jag ska ju snart kolla mina värden. Bra! Jag är lite orolig över att jag inte får i mig mina proteiner som jag bör varje dag.

Snart är det 1 år sedan jag opererades. Så snabbt ett år går.

I helgen åkte palmerna på vinterförvaring. Min snälle bror hjälpte till att skjutsa dem dit eftersom vi inte har bil längre där de får plats. I söndags fikade vi hos y-sonen med flickvännen och åt hennes goda kanelbullar som hon premiärbakat. Vi hjälpte också till att sätta upp lampor, men fick det inte klart för de måste fixa en plattare kontakt.

Våra utemöbler åkte också in på vintervila. Det är alltid ett pussel att lyckas få in allt på liten yta. Tur vi har ett halvt extra garage att lasta in i.

Innan allt städande och fikande var vi med dottern och hejade på dem när de spelade hemmamatch, som de vann överlägset 16-0 till Höllviken. Stackars Höllvikentjejer!

I går var jag en snabb sväng på Nova eftersom jag inte hittat någon kappa ännu. Dotter med kompis var redan där och fikade så jag passade på att kila in i några butiker när jag ändå var där för att hämta dem. Hittade inget som jag gillade. Panik! Snart hög tid till att ta på sig vinterytterkläder. Jag får leta mer till helgen.

Inga kommentarer: