torsdag 12 november 2015

Bio och längtar till julmys


I går var det biokväll igen. Under körsbärsträden, såg vi. En vacker film men såå långsam och den kändes för lång. 

Vi fikade som vanligt efter filmen och det var det trevligaste. 

Tisdagskväll var vi hos bror och svägerska på middag för svägerska fyllde år. Det var också trevligt! Allt som är lite extra en vardagskväll är så trevligt. Vi fick dessutom en mycket god köttgryta med ris. 

I dag har jag jobbat hemifrån. Jag fick såå mycket rättat. Skönt! Dessutom fick jag kaffe på maten efter lunchen hos grannen som också jobbar hemifrån. Guldkant på tillvaron!

Fina Anne kom inom i kväll och pratade lite. Det är också guldkant och precis kom andra grannen in med nybakade lussekatter. Guldkant!

Tänk vad lite som behövs för att det ska kännas så bra!

I morgon ska jag möta min andra svägerska i Malmö för vi ska åka till Köpenhamn tillsammans i helgen. Jag hoppas på lite julmarknader. Jag längtar så efter julmyset. 

Jag vill gärna plocka fram advent och julsakerna redan nu men jag får väl lugna mig lite. Kanske börja med att julbaka. Men jag är så kluven till detta med julklappar i år. Jag vill inte ha eller ge några julklappar i år. Klart att dottern ska få men jag vill inte ödsla en massa pengar på klappar som kanske inte ens uppskattas. Förra året köpte vi för 100 kr till var person. Det var perfekt. Men i år verkar ungarna inte engagera sig. Jag vill veta nu så jag kan handla efter vad vi bestämt nu i god tid. Jag vill inte ha det över mig.

Inga kommentarer: