onsdag 30 december 2015

årets sista vardag


Åh vad jag njuter av att vara ledig. Idag var jag dessutom ensam. Underbart med egen tid. Mannen jobbar och dottern sov hos storebror. Jag sov till 10!!! Åt gröt, läste tidningen och gick upp och städade toa. Drack kaffe, då kom mannen hem en sväng men jag var så tråkigt sällskap så han åkte tillbaka till jobbet. Jag städade golven i hemmet, sedan kom dottern hem. 

Vi åkte till Jysk för att handla luftmadrass så hon kan ligga något så när bekvämt på golvet när hon är på Gothia Cup. Vi var inom en sväng på Nova också för att se om det fanns bikinis till dottern. Det fanns det efter långt letande. Nu är hon rustad inför Göteborg. Vi avslutade Nova med en Ben&Jerry-glass. För första gången fick jag två smaker i en kula. Lyx eftersom jag bara orkar en kula.

Vi åkte hem via ICA och köpte vita tulpaner och dottern tyckte jag skulle ha nyårsstrut på huvudet.

Det blir en lugn kväll i kväll. Innan jag lägger mig ska jag ta ut älgsteken ur frysen och sätta in i ugnen. Vi kör tjälköl detta nyår igen.

Inga kommentarer: