måndag 28 december 2015

Fika hos Eva

Idag åkte mamma och Sven hem. 1 vecka gick så fort. Det kändes som vi inte hann med allt denna gång. Många kalas blev det och mycket kortspel. Det var ju det viktigaste. De pratar redan om att komma hit en sväng till till våren. Så smidigt nu när vi har ett gästrum.

När jag hade lämnat dem på stationen tänkte jag åka och handla inför nyår. Men så fick jag för mig att veckans leveranser inte hade kommit upp på hyllorna ännu, så jag åkte hem och drack kaffe i stället. Därefter betalade jag räkningarna och bäddade undan mammas och Svens säng. Tvätta får jag göra en annan dag då vår tvättmaskin är sönder.

Jag hamnade i soffan framför svt-play och tittade på 2 avsnitt Fröken Frimans krig, säsong 1.

Klockan 14 skulle jag vara hos min goa kollega Eva och lämna en bok och dricka kaffe. Vi hade det mysigt och det är lätt att prata bort 2,5 timmar. Eva bjöd på klenäter. En barndomskaka som jag inte smakat på flera år. Åh så gott!

På hemvägen stack jag in på ICA och handlade tortellini och ostsås, som fick bli dagens middag.

Jag, mannen och dottern spelade ett parti tribello igen men denna gång vann inte dottern så hon tyckte inte det var så kul.

Inga kommentarer: