tisdag 19 januari 2016

bokklubb


I morse var det en trött morgon. Uj vad trött jag var men så kom man till jobbet och Magnus hade kaffet klart och dagen kunde så småningom börja. Det betyder mycket för mig att vi är några goa kolleger som startar dagen med kaffe och lite allmänt snack innan vi slänger oss in i verkligheten.

Varje rast samlas vi över kaffekoppen och olika kolleger beroende på vem som är ledig och har möjlighet att mötas vid fikat. Det är viktiga möten för oss. Idag fick vi reda på av en slump att kaffemaskinen där vi sätter på eget gott kaffe ska bort för skolan har köpt in nya kaffemaskiner. Det hade väl varit bra om det hade kommit gott kaffe ur maskinen men det gör det inte. Det kommer ett tråkigt plåtkaffe ur maskinen, som många får ont i magen av. Det var många upprörda röster i fikarummet. Undrar hur skolledningen tänker nu. Varför göra oss upprörda över en sådan här onödig sak? Fortsättning följer.

Idag var det bokklubbsträff. Vi möttes hemma hos en kollega som är hemma med bruten arm. Vi körde knytis så hon skulle slippa fixa något. Jag gjorde en glutenfri ost- och spenatpaj. Det var flera pajer, vin och en fantastiskt god chokladmoussetårta till kaffet.

Vi hade 3 intensiva, supertrevliga och intressanta timmar. Vi pratade boken en del en också mycket annat intressant. Vi hade bl a två i gruppen som nyss kommit hem från långsemester från Thailand respektive Kuba. Intressant att höra deras upplevelser.

Mannen lämnade och hämtade mig i kväll. Tacksam!

Nu ska jag lägga mig så jag kommer ikapp min sömn. Hoppas på att det blir en piggare dag i morgon då jag jobbar till 17.

Ungdomarna i skidbacken har visat en bild på facebook idag där de ser nöjda och glada ut.

Inga kommentarer: