fredag 15 januari 2016

fredag, b-saker att göra


Igår var det en riktig kul-dag. 

Snön låg fint på marken och lyste upp, jag började jobba vid 11.30, så jag hade sovmorgon och jag var på Malmö Opera med båda mina 3or och såg Tusen och en natt. Det var en fantastisk fin föreställning med en underbar scenografi och massor med vackra färger. Mina elever tyckte så mycket om upplevelsen och de var så tacksamma för att vi hade fixat biljetter till dem.

På kvällen gick jag med jobbets konstförening på restaurang, Johan P:s fiskrestaurang. Vi firade av en av medlemmarna (Börje) som fyllt 70år. En fantastisk lokal med mycket folk och god stämning.

Jag åt ostron till förrätt. Det var första gången och sista. Inte min grej men nu har jag provat. Fisksoppa med skaldjur tog jag till varmrätt, man kunde få 1/2 portion, så det tog jag. Då fick jag plats med creme brullé också.
Vi hade en supertrevlig kväll och vid 22-tiden tog jag bussen hem.

I min kalender står en hel del inskrivet många kul saker. Denna vecka har det varit bio, Börje och i kväll balett. Senare i agendan står det bokklubbx2 och bowling. Många kul saker på B.

Inga kommentarer: