fredag 8 januari 2016

Julen borta för denna gång


Kaffepaus...mmm vad det är gott med kaffe. I julas lyxade vi till det med Java tehus egenblandade julkaffe. Det är nog det godaste kaffet jag vet men det är dyrt så det blir bara till jul. Zoegas duger bra de andra dagarna på året.

Dagen började tufft. Klockan ringde 8.30 och jag var helt död. Så var dottern också som borde vara uppe vid den tiden. Men hon hann i sista sekund till skolan idag. Jag kunde ta det lite softare men jag har inte legat på latsidan idag. 

Jag tvättar (har 8 maskiner tvätt i påsar), jag har bytt ut julgardinerna i köket till vår/sommar-gardinerna, bytt ut alla juldukar till vårdukar och bytt ut soffkuddarna i kökssoffan från jul till vår/sommar. Julmuggar och glöggmuggar är uppsatta i extraskåpet och mina andra koppar är på plats i köksskåpet igen. Jag har plockat bort alla tomtar och adventsstjärnor som fanns i alla fönster och rensat granen och monterat ner den. Vips så blev det ljust och fräscht hemma hos oss och allt ljuvligt julmys puts väck. I januari har det ljuvliga julmyset gått över till något sliskigt, kletigt och vampigt. 

Jag har planerat matlista och skrivit handlelista men orkar inte ge mig ut och handla idag. Får försöka klämma in det i morgon före innebandymatchen. Ska tvätta klart, duscha och göra mig fin för ikväll med det middag och trevligheter hos Helena och Magnus. Det ser jag såå mycket fram emot.

Inga kommentarer: