söndag 10 januari 2016

Sista lovdagen, snart börjar jobb igen


Idag har det varit en lugn och skön söndag. 

Mannen och dottern gick upp tidigt för hon skulle spela match idag och åkte med tränaren men mannen fick köra henne dit 7.45. 

Jag och Gerd sov vidare och strax före 9 kom jag ner i köket och en halvtimme senare kom Gerd ner. Vi åt frukost länge. Gott!

Vi spelade tribello. Kul att spela kort. Jag vann nästan ;-). Vi drack 11-kaffe. Tittade lite på tjejerna som åkte alpint. Sedan åkte Gerd hem. Det var så gott att ha henne här, så trivsamt. 

Dottern hann hem innan Gerd åkte. De spelade tydligen dåligt men vann ändå.

Annars har dagen lunkat på. Jag har jobbat lite, nu är jag redo för arbetsveckan som kommer. Ändå är det alltid lite ångestladdat när man ska gå på igen efter en härlig ledighet.

Mannen har gjort lite ärenden och då tittade jag på Morden i Midsumer. 

Sonen har varit hemma och lämnat tillbaka bord och stolar som han hade i går. 

Nu ska vi äta god fisksoppa med vitlöksbröd.

Inga kommentarer: