måndag 1 februari 2016

Äntligen är januari slut

Ny vecka och ny månad. Januari är avklarad och vi är en bit närmare ljusare tider och värmande dagar. I morse 07.03 kunde man skönja gryningen. Man ska tydligen kunna se Jupiter och Mars i närheten av månen nu också. Jag ska titta efter det i morgon bitti.

Januari var fylld med roligheter så på så vis har jag inte ont av januari men det ligger för långt bort från maj-juni-juli-augusti.

Februari har också en del roligheter redan inplanerat. Idag var jag med tjejerna på bio. Vi såg Carol. Filmen utspelar sig i USA, småborglig miljö och tidigt 60-tal. Två kvinnor som blir förälskade i varandra men det är inget som accepteras i samhället. En vacker film men lite långtråkig. Ångrar inte att jag sett den men inget jag rekommenderar vidare. Fint foto i filmen, välgjord men som sagt lite segdragen.

Efter bion åt vi på ett indiskt hak. Gott men de slängde ut oss 30 minuter före de stängde. Vi var de enda gästerna.

Inga kommentarer: