fredag 12 februari 2016

Bokklubb

I kväll var bokklubben hos mig. Vi har läst Morgon i Jenin, S Abulhawa. Den är mycket bra och den fungerar mycket bra i mina 3or.

Jag bjöd på vegetarisk gryta som var mycket god. Lätt att göra och mustig lite het smak. En av oss är vegetarian därför kör vi alltid med vegetarisk mat. Kul att utmana sina kokkunskapet och vidga mina matvyer. Till grytan hade jag köpt surdegsbaguette av den lokala bagaren, halloumiost och 3 andra goda ostar till kex eller brödet. Till det drack vi rödvin på box, som också var gott,

Till kaffet blev det fryst daimtårta. Åh vad den var god!

Dottern håller nog på att bli sjuk på riktigt. Hon har varit hängig de sista 3 dagarna men idag efter skolan gick hon och lade sig med en gång och somnade. Det brukar hon aldrig göra. Hon åt lite och tittade på tv sedan somnade hon igen. Hoppas hon kan vila bort det i helgen.

Inga kommentarer: