torsdag 4 februari 2016

Hemmagjorda semlor

Jag fick fikasällskap idag. Vivika min pensionerade kollega kom hem till mig och fikade. Då blev det hemmagjorda semlor. Gott! Men jag har en dålig magdag idag så jag känner mig lite olustig av allt jag äter i dag. Så blir det ibland, framförallt om det varit för långt mellan två mål. Så var det inte för mig men lunchen i skolan var nästan slut när jag kom och skulle äta och då fanns det bara pasta kvar. Pasta har jag svårt för. Så resten av dagen idag verkar vara en dålig matdag.

Om jag ätit för mycket snabba kolhydrater då kan jag bli illamående och sockerrusig. Ibland mer obehagligt ibland mindre. Det brukar gå över efter ca 30 minuter. Ibland känner jag inget obehag utan blir bara tvärtrött och somnar på studs.

Det är bra att kroppen ger mig dessa signaler men ändå lär jag mig inte från gång till gång. Kanske för att ibland funkar det. Enklast var väl om man undanhöll sig helt från kolhydraterna men fy så tråkigt. Jag tror aldrig att jag skulle vilja ha det så.

Idag hörde jag fåglarna kvittra. Det kändes lite vårligt.

Inga kommentarer: