tisdag 16 februari 2016

Lönesamtal

Det har varit en innehållsrik dag idag.

Arbetsdagen började mjukt med gokaffe i personalrummet. Det är så mysigt att snicksnacka med goa kolleger innan man river av lektionerna. Första lektionen var en gammeldags traditionell språkutvecklande lektion med mina Pre-elever.  Andra lektionen skulle vara med mina SA3or. De är igångsatta och undrade om de fick sitta på valfri plats vilket jag kunde tycka var ok. De vet att de har deadline på torsdag.

Då fick jag ju ett guldläge till att rätta men i stället började jag städa på vårt arbetsrum som börjar se ut som soprum/lager. Nu kan vi andas där inne.

Tredje lektionen var med mina NV3or och de skulle redosvisa muntligt för mig, för att de skulle träna en gång muntligt före NP senare i vår. De var jätteduktiga!

Direkt från den lektionen till min chef på löneskattningssamtal. Vi har en ny modell att gå efter men det var inte så komplicerat. Ibland tycker jag det är svårt att prata om min egen förträfflighet men jag övertygade nog min nya chef att jag var oumbärlig. :-) Skojar! Men hon skattade mig så högt att jag blev nöjd. Hoppas det syns i lönekuvertet.

Direkt efter det samtalet var jag med chefen på en anställningsintervju. Vi behöver en ny medarbetare hos oss. Spännande och lärorikt att sitta på denna sidan bordet som ställde frågor.

Nu var det dags att åka hem. Klockan är 17 och det är fortfarande ljust ute. Nu är det ljust både morgon och kväll. Underbart!

Hemma mötte vi vår sjuka dotter som nästan är feberfri men mycket förkyld och hostig. Hon får allt stanna hemma ett par dagar till.

Nu dricker jag mitt kvällskaffe och njuter av att vara ledig och att maten är lagad och uppäten och disken är diskad. 3 dagar till sedan är det lov!

Inga kommentarer: