fredag 19 februari 2016

Nu är det sportlov!

Äntligen har jag en vecka ledigt!

Dagen har varit fylld med positiva delar. Mina teknikettor höll mycket bra argumenterande tal tidigt i morse. Sedan hade mina preparandelever skrivit fina texter. Då var dagens lektioner avklarade.

Jag hade massor kvar att rätta och dt hann jag till 15.30. Omdömena skule vara inne senast hemgång och det hann jag. Jag hade t o m energi kvar så jag snyggade upp i personalrummet och satte igång diskmaskinen.

När jag kom ut till bilen sken solen från en klarblå himmel. Underbart!

Hemma djupdök jag i soffan i 20 minuter sedan lagade jag kycklingwok med nudlar.

Dottern har friskförklarat sig. Mannen mår bättre men ännu inte helt frisk. Hoppas hoppas förkylningen stannar borta sedan så inte jag också får den. Det har jag inte tid med. Vi har ju en födelsedagsgris här på måndag och då ska vi ju ha kalas.

Inga kommentarer: