torsdag 10 mars 2016

huvudvärk

I går hade jag huvudvärk som gick över när jag lade mig men jag vakande i morse med huvudvärk i dag igen. Den har funnits där hela dagen och efter lunch blev jag dessutom ljuskänslig. Åh så tröttsamt!

Två gamla elever kom och hälsade på. Det var dagens höjdpunkt.

Mannen hämtade mig på jobbet i dag och det var dagens bästa. Skönt att slippa köra bil med huvudvärk. Vi var inom Willys och handlade lite, glömde makrill och fick gå in igen. Vi var halvvägs hemma kom på att jag glömde keso. Vi vände och jag fick gå in igen. Huvudet var inte att räkna med.

Hemma igen vilade jag och mannen körde och tvättade bilen.

Nu har jag vilat. Huvudvärken en aningen bättre. Jag och dottern gjorde jättegod kycklinggryta med kycklingfilé, potatis, morötter, palsternacka. brysselkål, paprika, champinjoner. lök, krossade tomater och kokosmjölk. Dottern kryddade med timjan, curry, salt, peppar och sambal oelek. Vi hade thairis till. Suoergott!

Inga kommentarer: