torsdag 24 mars 2016

Påskhandlat, kanske i onödan

I morse kände inte sig mannen så bra. Han klagade på ont i magen.

Jag åkte till systemet och City Gross. Det dog ut på tiden för datorerna på City Gross lade av. Men det var ändå ok för min skull. Jag hade ett ärende till innan jag skulle åka hem och hämta dottern som skulle hjälpa mig och handla. Då ringer dottern och säger att mannen är sjuk. Han kräks och mår jättedåligt. Åh nej!

Jaha, vad är det för fel på honom? Kommer han vara sjuk på lördag när vi har vår traditionella påskafton med familjen och närmaste familjen? Ska jag fortsätta och handla till helgen? Kommer vi också bli sjuka nu?

Jag kom hem och vi bestämde att vi skulle fortsätta att handla. Jag och dottern var på apotek, hemmakväll, ICA och Willys också. Bilen var full med god mat och godis till hela helgen.

Mannen verkar fortfarande sjuk. Han får resorb, blåbärssoppa och vatten. Vi vill helst inte ens gå upp på ovanvåningen. Vi vill inte bli smittade om han har något som smittar. Vi tvättar händerna och spritar dem hela tiden.

Vi packa in all mat och väntar och hoppas på att mannen ska må bättre.

Nu har det blivit sen kväll och mannen mår fortfarande mycket dåligt och vi är fortfarande friska. Jag kommer att sova inne hos dottern i natt och så håller vi tummarna på att mannen känner sig ok i morgon och att vi fortfarande är friska.

Attans så dålig tajming!

Inga kommentarer: