måndag 21 mars 2016

Vårdcentral och Fosterland

Jag förstår att jag är sent ute med att se programserien Fosterland med Fredrik Önnevall. Men nu har jag tittat på säsong 1 som gick förra året. Önnevall är en fantastisk journalist och det var gripande att se hur han lyckas att få ur varje enskild människas sanning. Vi får följa Önnervall när han reser runt i Europa och ser på nära håll hur värsta nationalismen sprider sig som en otäck varböld i Europa. Vad håller på att hända med mänskligheten? Man blir rädd över vart vi är på väg.

Jag och dottern har tittat på den och jag blir alldeles varm i hjärtat över att höra hur medmänsklig och god hon är.

Dagen började på VC, där jag kollade upp blodvärde och blodtryck. Jag tycker ju att jag är lite låg i emellanåt och jag vill kolla så jag inte har någon vitaminbrist. Idag blev det först blodtryck och blodvärde och om 2 veckor blir det läkarträff med blodprover.

Jag hade lite lågt blodtryck men ändå ok och jag hade lite lågt blodvärde men där också ok, men ssk kunde förstå att jag kände av skillnaden sedan förr. Nu får jag hålla koll på mina värden.

Jag köpte frallor med mig hem som dottern fick till frukost. Jag tog också en. Det ska jag inte göra om. Fy vad jag blev illamående.

Annars har det varit soligt idag och jag och dottern har inte gjort så mycket men vi fick till en promenad.

Inga kommentarer: