måndag 4 april 2016

Avundsjuka är tråkigt.


Ny vecka nya utmaningar. Dagen började med chiapudding. Dottern var nyfiken på detta så hon blandade chiafrö med mjölk och vaniljpulver. Dottern tyckte inte alls om, mannen tyckte inte heller om det och jag tyckte det var ok att lägga på gröten. Jag får nog fortsätta att äta upp det på gröten.

På jobbet hade de nya lönerna kommit ut i våra postfack. Lönespannet var inte så brett i år, 780-960. Ändå var det avundsjuka i personalrummet. Tråkigt att folk är missundsamma.

Jag var också inom hos min läkare och lämnade lite blodprov och pratade lite med honom. Han ringer mig på torsdag och talar om hur mina näringsvärden är.

Jag och mannen veckohandlade på ICA, sedan fortsatte mannen och att jobba lite till. Jag och dottern drack te och åt macka sedan vilade vi.

Nu är dottern på träning.    ....och våren är på god väg!

Inga kommentarer: