söndag 10 april 2016

Längtar...


Idag har vi haft en lugn dag med en hel del småfix.

Dotterns huvudvärk var borta när hon vaknade och hon och lillkusinen kom ner vid 9.30 och åt frukost. Då hade jag redan tömt diskmaskinen och ätit min gröt. Vi pratade och hade en mysig frukost.

Jag tvättade klart under dagen och strök en hög med dukar. Brodern kom och fikade innan han tog sin dotter med sig. De skulle ställa upp den nya studsmattan.

Ä-sonens flickvän kom förbi och lånade kvasten. De vårstädar sin uteplats och när Ä-sonen kom tillbaka med kvasten berättade han att de skulle premiärgrilla i kväll.

Jag och dottern har lagt in lite annonser på Tradera. Vi har massor med grejer som ska ut, så vi tar lite pö om pö. Sedan var vi ju tvungna att se på den spännande handbollsmatchen mellan Sverige-Spanien. Det blev en rysare. Det avgjordes 2 ekunder innan slutet och Sverige är nu med i OS i Brasilien.

I kväll åt vi helstekt kyckling med ugnsrostade rotsaker.

Helgen är snart slut och dottern har räknat ut att hon har 9 veckor kvar till sommarlovet. Jag har då 10,5 veckor kvar till sommarlovet. Vi längtar till sommar och Sol.

Inga kommentarer: