torsdag 7 april 2016

Mannens födelsedag

I morse vaknade mannen av min och dotterns skönsång.  Han fick biljetter av oss till Billy Elliot. Vi ska dit på fredag om 8 dagar.

På jobbet hann jag med att läsa ikapp mig en hel del till handledarkurserna.

Innan arbetsdagen tog slut fick jag hjälp att sätta mig in i digiexam. Min dator är lite seg och it-pedagogen skulle hjälpa mig med en uppdatering. Hon såg att jag hade 800 bilder i datorn. Jag sa att dem kunde hon ta bort för jag har sparat alla mina bilder i dropbox. Sagt och gjort. Hon rensade allt men så upptäckte vi att hon hade tömt en mapp på uppgifter till romaner. Men hon lugnade mig med att sa: "Jag har inte tömt papperskorgen, så gå hem och titta om det är något du saknar, innan du tömmer den".

Jag kommer hem med brännande huvudvärk. Tänker att jag måste kolla i datorn först innan jag vilar en stund. Då upptäcker jag till min förskräckelse att ALLA mina foto som låg sorterade i mappar i dropboxen var raderade!!!! Och alla foto var tömda i papperskorgen. PANIK!

Som tur är har jag en urkunnig dotter som kunde återhämta alla bilderna i dropboxen. 30 minuter senare hade alla fotona hittat tillbaka till sina mappar! Jag blev så glad att jag fick tårar i ögonen och dottern såg det och kramade mig och sa: It-pedagoger brukar inte kunna så mycket. Fråga mig nästa gång.

Huvudvärken slog till med blixtar och dunder och jag grävde ner mig i sängen. Mannen fixade middagen. När han höll på att steka pannkakor för fullt kom grannarna in och sjöng för honom med blommor och Minttu. Mannen älskar Minttu och det har grannen kommit på.

Alla barnen kommer hem på lördag och då firar vi mannen i familjen.

Inga kommentarer: