lördag 23 april 2016

svägerska och kusiner hit

Uj vad morgontrötta vi var i morse. Vi tänkte gå upp tidigt och fixa inför brunchen och dottern skulle städa upp i sitt rum. Men ingen av oss upp förrän efter 10. Trots det hann vi ganska bra.

Svägerskan och småkusinerna kom vid 11.30 och då åt vi god brunch. Vi bjöd på baconlindade hallumistavar, köttbullar, bacon, äggröra, mozarella med tomat, kallskuret till frallor, kaffe, te oboy eller färskpressad juice till det. Till dessert blev det fruktsallad med vaniljglass.

När vi hade ätit åkte jag och svägerskan till stans teaffär och köpte te. Jag var på jakt efter något nytt fräscht och hittade ett supergott grönt te med citrus och ingefära i. Supergott!

Hemma igen bakade jag stor plåt med kärleksmums som vi skulle ha till kaffet senare på kvällen.

Vi tog en promenad till ä-sonens lägenhet för svägerska och kusiner har inte varit där ännu.

Klockan 18 kom alla 4 barnen hem + min lillebror och vi käkade tacos. Åh så gott! Åh så härligt med många kring bordet. Stimmigt men ljuvligt.

De tre yngsta hamnade på ovanvåningen och y-sonen med flickvän gick hem, då blev vi 6 som var kvar sugna på att spela HINT. Vi spelade 2 gånger och vann en varsin gång.

Nu är det snart midnatt och alla har gått och lagt det utom mannen och jag. Det är tyst i huset förutom tumlaren och tvättmaskinen som jobbar i badrummet.


Inga kommentarer: