lördag 30 april 2016

Valborg


Flickorna sov länge och hade ätit frukost lagom tills vi skulle iväg till Paola och Mela på deras årliga Valborgsfirande. Vi var ditbjudna till kl 14. Det var kallt och grått ute och jag ville inte frysa, så jag klädde på mig 3 lager kläder, vinterjacka och hade yllefiltar med mig. 

Vi satt ute på deras nylagda trädeck. Så snyggt och praktiskt! Ja det blev kallt med det gick att stå ut tack vare alla kläder och filtar.

Först fick vi knake och vad vi ville att dricka, mycket snack och mera snack. Några timmar senare invigde Mela sin jättewok och vi fick wokat nötkött med ris, sallad och goda såser.

Det var riktigt gott! Så smidigt och snabbt att göra mycket mat på kort tid. Vi var ändå ca 50 personer och alla fick mat snabbt.

Kaffe och tårta serverades också innan Mela tände elden för alla barn. Varmt och gott!

Nu är klockan snart 23 och vi har kommit hem. Nu sitter jag uppkrypen i soffan och värmer mig med te.

Vi har haft en trevlig dag, i morgon blir det NP.

Inga kommentarer: