lördag 14 maj 2016


Nu har vi så fint igen på vår uteplats. Vi skulle bara köpa krukor, blommor och plantera idag men det tog precis hela dagen.

Efter frukost hämtade vi Ä-sonens flickvän och åkte till Rydebäck till en gård där de hade krukor i mängder och stora krukor. Vi köpte 2 gröna stengodskrukor för många kronor. Flickvännen köpte 2 fina krukor också. Därefter tipsade flickvännen om en handelsträdgård som sålde mycket blommor för bra pris, utanför Teckomatorp. Vi åkte dit och där blev det blommor och jord. Deras pelargoner var lite för små så jag ville köpa dem någon annanstans.

Vi åkte hem om och lämnade flickvännen hemma hos sig med en jordpåse och åkte hem och lastade av och åt lite lunch. Därefter tog bilen oss till Sularpsfarmen och då blev det 10 pelargoner där. Jag var fortfarande inte riktigt nöjd så vi åkte till Plantagen. Där köpte jag 6 blommor till och de var lika dyra som alla de 20 blommor jag handlat tidigare under dagen kostade tillsammans. 

Hemma blev det kaffe innan vi började plantera. Vi hade 1 påse för lite jord visade det sig i slutet. Mannen åkte och köpte medan jag lagade middagen till oss. 

Nu har vi så fint på uteplatsen och trots alla blommor har jag krukor till 8 blommor till. Det får bli senare, kanske när vi kommit hem från semestern.

Nu måste jag läsa i min bokklubbbok. Vi har träff hos mig på måndag och jag har 200 sidor kvar.

I kväll blir det Eurovision Song Contest finalen. Vi har gjort dippan och ett stort fat med grönsaker står och väntar till kvällens tv-nöje.

Inga kommentarer: