lördag 7 maj 2016

Nu så. . .


har sommaren kommit till uteplatsen också. Mannen har jobbat för fullt med att städa, hämta, skura och möblera uteplatsen. Dottern hjälpte till en stund men fick roligare för sig och stack till stallet med lillkusinen i stället. Stallet firade denna helg, så flickorna plus svägerska var där och t o m svägerskan satt upp på en häst. Imponerad!

Jag blev uppassad av grannfrun som drog ut mig i solen när kaffet var klart. Vid sen lunch var jag äntligen klar med NP. Jippi! Jag är fri!

Det firade jag och grannfrun med en god cider. 

Mjölken var slut upptäckte jag så mannen fick skjutsa mig till Willys. Jag kunde ju inte köra efter cidern. Jag hade två paket att hämta ut också. En tuff jacka till dottern och ett par Moheda träskor till mig. Mannen gav jackan godkänt!

Åh vad jag har njutit av timmarna i eftermiddag. Jag har kunnat sitta i solstolen och njuta. Jag behöver inte heller tänka på någon mat för snart åker vi till brorsan och svägerskan. De bjuder på grillat.

Livet är underbart!

Inga kommentarer: