söndag 15 maj 2016

Söndag med mycket relax

En härlig söndag idag. Jo vädret kunde varit bättre men jag har haft en del att göra inomhus så det var ok.

När jag drack mitt morgonkaffe ringde Paola och undrade om jag ville följa med till Löberöd på Outlet på marockansk keramik. Jag hade sett kallelsen på facebook och tänkt tanken att jag ville dit, så vid 12 hämtade hon upp mig. Innan dess hann dottern vakna och göra lunch till oss. Jag hade fullt upp med att läsa färdigt min bok till vår träff i morgon.

När vi kom till Löberöd var det flera som tänkt samma tanke. Det var nästan 1 timmes kö utanför för att komma in. Lokalen var en pytteliten lokal och när det äntligen blev vår tur så var det mesta utplockat. Det blev inget för mig med de andra fyndade. På väg hem körde vi inom Sularpsfarmen och jag handlade lite grönsaker till morgondagen.

Hemma igen fick jag dricka te för att få upp värmen igen. Det var kallt att köa och handla utomhus, speciellt när jag hade en kofta. Men det blev varmt i soffan efter ett tag och så läste jag ut min bok.

Den var spännande och fängslande. Den var lättläst och underhållande, en bra solstolsbok.

Ikväll blev det kycklingfilé med ratatoulle och ris.

Mannen var iväg och handlade lax medan jag bakade en kladdkaka till i morgon.

Inga kommentarer: