lördag 4 juni 2016

AW och bokklubb

I torsdag var vi hemma hos Cici på AW med hela arbetslaget. Vi drack vin och åt hamburgare och jag hade med en jordgubbsrabbarberpaj till kaffet. Mannen körde mig fram och tillbaka.

I går jobbade jag bara till lunch sedan var jag klar med allt rättande för detta läsår. Vi fick några timmars solmys på uteplatsen och Ä-sonen kom hit en sväng och snackade.

Mannen körde mig tillbaka till Malmö då jag var på bokklubb hemma hos Fredrik som bor nere i Västra hamnen. Vi drack bubbel på hans balkong, åt god laxlasagne och drack gott vitt vin. Innan kaffet tog vi en promenad ner till strandpromenaden. Det var helt magiskt! Klockan 20.00 var det varmt, massor med folk flanerade där och en hel del tog sig ett kvälldopp. Det var rena medelhavskänslan!

Jag tog tåget hem efter midnatt och kunde vara ute i sommarnatten iklädd sommarklänning utan att frysa. Underbart! Lund bjöd på en folkrik feststämning då det var massor med partyglada människor ute.

Inga kommentarer: