tisdag 7 juni 2016

Blommor

Det är väl märkligt vad blommor kan ge mycket energi och glädje. Denna varelse som bara finns i sin prakt. Blomma efter blomma som bara kommer på växten om de får vatten och näring. Mina blommor på uteplatsen är såå fina och jag njuter så av att bara ha dem i min närhet. Det är mysigt att gå och plocka av de vissna blommorna, vattna eller bara stå och titta på dem. Det är såå värt varenda krona de kostar.

Hoppas jag inte gav grannfrun kalla fötter nu när hon ska passa dem när vi är borta. Det kommer du att klara!

Idag har jag skrivit in 3ornas slutbetyg och nu är de låsta i systemet. Det blev både A och B till några men det bästa var att ingen fick F. Så blev det inte i min preparandklass. 3 stycken fick F. Den första blev lite ledsen men förstod varför, den andre bröt ihop totalt och låg på golvet och grät och den tredje var inte i klassen så jag mailade henne. Hon blev jättearg och ifrågasätter sitt resultat så vi ska prata i morgon. De andra 10 klarade sig och blev förstås glada.

I morgon har vi studentutsläpp på vår skola. I med öronpropparna så står man ut i festyran. Det är ju sådan glädje!

Inga kommentarer: