torsdag 2 juni 2016

Mera vaktande, mera bio

Nu sitter jag och tittar på mina elever som skriver NP, den sista delen. De klarade sig riktigt bra i går så nu gäller det att de sätter det idag också. Det är full koncentration och utanför är det full sommar. Snart kan de slappna av och äta glass i solen och doppa tårna i havet.

Igår var jag och Helena på bio och såg The Mother´s Day. Den var rolig och lättsam och fullständigt förutsägbar. Filmen började redan kl 17 så vi om ut i sommarkvällen tidigt. Mannen var inte hemma och jag har varit mycket borta den senaste tiden så vi hoppade fikat efter bion. Vi ska ju ses alla 3 nästa vecka och då hinner vi prata ikapp oss.

Väl hemma hade dottern inte ätit och vi var båda hungriga så vi köpte en hamburgare på McDonalds. Snabbt och enkelt. Jag blir mätt på en ostburgare utan bröd och 3 bitar kycklingvingar. Det blir billigt när det bara är jag och dottern.

Väl hemma igen lagom till Grey´s Anatomy kom mannen hem.

I dag ska jag packa traderavinster och gå på AW hos Cici.

Inga kommentarer: