torsdag 28 juli 2016

Födelsedag


Idag fyller min lillebror år. Jag hade lovat honom ost- och spenatpajer så jag och mannen åkte och handlade ost och spenat efter frukost och efter att jag betalt månadens räkningar.

Vi tog en tur till ÖoB och handlade tvål men vi skulle ha ramlösa men den var slut. Sedan åkte vi till Rusta för att se om de hade parasoller på rea men det hade de inte. Hemma igen drack jag kaffe med grannfrun när mannen vilade.

Innan vi åkte till min bror gjorde jag pajerna. Hos brodern blev det grillad korv med bröd och många goda tillbehör. Många ville ha kubb-revansch så vi delade in oss 4 lag. Mitt lag vann. Idag fick jag ner 2 kubbar för kännedom. Vi spelade tills det blev mörkt och då blev det också kallt så vi flyttade in till kaffet, bullarna och kladdkakan.

Eftersom y-sonen ska jobba tidigt i morgon bitt åkte vi hem strax före 23. 

Dottern ringde och vi kunde tala om för varandra vad vi gjort. Hon har det jättemysigt hos mormor och morfar. Idag har de bakat en god hallon och vinbärstårta och spelat kort.

Inga kommentarer: