söndag 17 juli 2016

storytel

Jag vakande tidigt idag av ett tråkigt telefonsamtal. Mamma har åkt in på sjukhus. Ont i bröstet. Som det verkar nu 10 timmar senare verkar det inte som en hjärtinfarkt men hon ligger inne tills i morgon för att söka upp felet. Sven har kommit hem en sväng och håller oss underrättade när han får någon information. Det känns bra att hon är under uppsikt men det känns inte bra att de inte kan se orsaken till hennes smärta.

Jag har lyssnat färdigt på en bok till. Arvet efter dig med Jojo Moyes. Den var också mycket bra. Denna semester har jag lyssnat på 7 böcker. Så smidigt sätt att sluka böcker.

Dottern har det mysigt i kompisens stuga. Vi har sett bilder på målarböcker, båttur och blåbärsplockning.

Ja just det! Jag slängde mig på cykeln och for ner till ICA också för att handla. Jag skulle ha spetskål men det var slut så det blev blomkål i stället. Hoppade på cykeln igen och var borta så kort tid att mannen knappt märkte att jag var iväg. Underbart att ha cykeln igen!

Ikväll ska vi grilla fylld fläskfilé men först ska mannen se MFF-AIK på tvn, vi har köpt hem den matchen.

Inga kommentarer: