måndag 1 augusti 2016

Har hunnit att läsa böcker



Denna sommar laddade jag ner Storytel-appen och har för första gången lyssnat mig igenom flera böcker, 8,5 böcker har det blivit tills nu. Jag trodde inte det var min grej att lyssna men i en solstol passar det riktigt bra och i sängen i mörkret innan jag ska sova funkar också. Men det beror mycket på vem som läser. Jag klarar inte av lugna sävliga uppläsare, då blir jag stressad. Därav den halva boken. Det var Vi var skapta för lycka, som jag hade i pappersversion också och den fick jag ta över och läsa själv. 

Nästan alla böcker jag lyssnat på rekommenderar jag:

Matina Haag, Det är något som inte stämmer - snabblyssnad men ändå bra
Jojo Moyes, Livet efter dig - Såå bra! Bättre än filmen men den var också bra
Jojo Moyes, Arvet efter dig - Såå bra!
Jojo Moyes, Sophies historia - mycket bra berättat
Carin Hjuström, Finns inte på kartan - ok
Carin Hjulström, Hitta vilse - sådär
Carin Hjulström, Kärlek sökes - Nu var jag trött på Hjulström och i denna bok var det bara upprepningar. Rekommenderar inte!
Katrin Zytomierska, Bucketlist - rena skiten!
V Olmi, Vi var skapta för lycka - rekommenderas men inte att lyssna på!

Jag har laddat ner som nästa bok Min fantastiska vännina, E Ferrante men den har jag svårt att komma in i genom att lyssna. Den får jag nog läsa med ögonen.

Idag kommer det lite skurar periodvis och jag kan med gott samvete ligga i soffan och läsa böcker.

Inga kommentarer: