tisdag 2 augusti 2016

Hon är hemma igen!

Idag har jag varit riktig husfru. Efter frukost åkte jag till ICA och inhandlade allt som behövdes till kvällen. De håller på att bygga om på ICA och det tog väldigt mycket längre tid att handla för nu hittar jag inget. Men jag hade tid så det var ändå lugnt.

Efter ICA hade jag en del att fixa och förbereda inför att tjejerna från jorden-runt-resan skulle komma och innan dess skulle ju jag iväg och hämta mannen på hans jobb och dottern på Sturup.

Jag plockade plommon på gården och kärnade ur och delade i småbitar och lade i en gryta med socker, citron, kanelstång och vanilj. Så långt kunde jag förbereda den kompotten. Jag bakade en seg vinbärskaka av en del av vinbären jag fick av Gerd. Jag gjorde den glutenfri så då passar den alla. Jag delade kycklingfiléerna och smetade på tomatpesto och lindade runt bacon och ställde in i kylen. Jag klyftade potatis, zucchini, lök och blomkål och lade ner i en bunke.

Kakan hann svalna och lag skar den i småbitar och lade ner i en burk, bytte duk och innan det var dags att åka till Malmö hann jag med en kopp kaffe hos grannfrun så vi kunde smaka den nya kakan.

Dottern blev hämtad och en glad, lycklig och vacker dotter hade vi med oss hem.

Nettan och Bettan kom och lite senare anslöt Lotta. Tänk att vi har känt varandra sedan 1989! Det är ibland långt mellan gångerna men när vi träffas rullar samtalet på som vanligt. Underbart! Vi kunde sitta ute hela kvällen men det till slut blev det kallt. Lotta och Bettan ska upp tidigt i morgon så de åkte strax före 23.

Inga kommentarer: