torsdag 4 augusti 2016

Tivoli och gör ingenting

I morse åkte dottern med sina girlfriends T och B tillsammans med Ä-sonen och flickvännen till Tivoli i Köpenhamn. De var såå taggade och de ska vara där hela dagen. De kommer hem i natt och jag hoppas att de inte får mycket regn på sig.

Mannen är på jobb och jag är alldeles själv hemma. Jag ska en tråkig dag hemma alldeles ensam. Det har jag längtat efter.

Jag börjar känna att jobbet närmar sig. Det känns både roligt men också nojigt, jobbigt och oroligt. Jag ska ju ha andra uppgifter som jag inte haft innan och har inte riktigt kontroll över vad det innebär ännu. Det ovissa är jobbigt. Jag vill ha kontroll. Min äldsta son säger att jag har ett sjukt kontrollbehov. Det har jag ibland. Jag kan också släppa det helt om jag vet att andra har kontroll. Men att veta att jag är den personen som ska ha kontroll och inte har det ännu det är sjukt stressande. Ja ja, jag har ju 10 dagar kvar på min ledighet sedan är det dags att sätta sig in allt som ska jag ska kunna.

Nu kaffe och bok.

Inga kommentarer: