fredag 9 september 2016

After work hos kollega

Jobbdagen kändes bra. Jobbveckan känns bra. Jag har mycket bra elever/grupper detta år också. Underbart!

Jag slutade strax före 14 idag och åkte hem. Hann slänga några ord med mannen innan jag gick till Ä-sonen och handledde honom med en rapport. Han lär mig en massa och jag lär honom lite, win-win situation.

Sedan tog jag bussen till stan för att hälsa på en kollega som bjöd in till after work hemma hos sig. Hon bjöd en rolig grupp med kolleger från hela både komvux och ungdomsgymnasiet. Vi körde lite knytis och Anna bjöd på vinet.

Jag trodde jag skulle sitta med ett par timmar men vips så hade det blivit 5 timmar. Helt sjukt vad tiden gick snabbt! Vi hade trevligt trots att det blev mycket jobbrelaterat snack. Kanske svårt när vi har jobbet som gemensam punkt.

Det är fortfarande magiskt varmt. Jag kan fortfarande gå barbent i mina klänningar utan att frysa. Underbart!

Inga kommentarer: